May 14, 2024

ZarCom Media

ZarCom Media

سوره 30 روم

1 min read

به نام خدا

38- پس حق خویشاوندان و بینوایان و در راه ماندگان را [به نام خداوند] ادا کنید؛ آنهایی که در طلب رضایت خداوند هستند، عمل به این حکم برایشان بسیار نتیجه بخش خواهد بود و آنها مسلما رستگار خواهند شد.

 

39- آنچه را بعنوان ربا می پردازید تا بر اموال شخص ربا خور بیافزاید، نزد خداوند به نعمت افزونی واصل نخواهد شد اما آنچه را که برای رضای خداوند، بعنوان زکات می پردازید به پاداش مضاعف نائل خواهد شد.*

 

40- خداوند همان ذات اقدسی است که شما را خلق فرمود، رزق و روزی و وسیله معیشت داد؛ بعد هم شما را میمیراند، سپس زنده می کند. آیا هیچیک از شریکانی که برای خداوند قائل شده اید قدرت بر این افعال را دارند؟ خداوند آن ذات مطلقاٌ پاک و مبرٌا از داشتن شریک است.

 

41- فساد در سراسر دنیا، در خشکی و دریا بر اثر اعمال زشت و ناروای مردمی پدیدار شده. خداوند اراده دارد گرفتاریهایی را که نتیجه اعمال خودشان است به مردم بچشاند تا شاید متوجه شوند که کیفر فساد فرد، دامنگیر جامعه و نیز خود فرد می شود و شاید توبه کنند و به سوی حق برگردند.

 

42- [ای پیامبر!] بگو: “در زمین به سیر و سیاحت بپردازید تا عاقبت ناگوار پیشینیان را که شرک ورزیدند ملاحظه کنید و عبرت بگیرید.”

 

43- [ای انسان] روی دل خود را به سوی دین و آئین درست و ماندگار توحیدی متوجه ساز، پیش از آنکه روزی از جانب خداوند فرا رسد که هیچکس قدرت ندارد آن روز را از پدیدار شدن و برپا شدن باز دارد؛ در آن روز مردم از یکدیگر تفکیک و جدا می شوند:

 

44- هر کس دراین دنیا کافر بوده کیفر و زیان کفرش به خودش بر می گردد و آنها که عابد و صالح بوده اند نتیجه اعمال نیکشان به خودشان بر می گردد و آرامش و نعمات بهشت را برای خود تحصیل می کنند،

 

45- زیرا خداوند مومنان و نیکوکاران را از کرم و رحمت خود پاداش عنایت می فرماید؛ محققاٌ خداوند از کافران بیزار است.

 

*- مال رباخوار به نعمت برکت واصل نمی شود و این وعده خداوند است اگر چه رباخوار به نیت افزونی به این عمل اقدام می کند.

 

سوره 30 روم

 

قرآن کریم



 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.